עדכון בנושא נתיב הטיסה

ועד ומזכירות • 26/11/2014 כניסות

קבצים מצורפים:

נתיב טיסה עדכון תושביםאישור תרומה למאבק

                                                                                                                                                                             25/11/14

לתושבים שלום,                                                                 

בשבועות האחרונים התחלנו לשמוע ולראות שוב מטוסים מעלינו, וברצוננו ליישר קו לגבי ההתפתחויות האחרונות :

1.         באוקטובר נדחתה העתירה לשימוש חורג, בטענה שרשות התעופה האזרחית (רת"א) הייתה צריכה לדאוג מבעוד מועד לשנות את התמ"א,
לכן בעקרון לא אמורות להיות טיסות בלילה ובסופי שבוע, ואין אישור למעבר מטוסים בעלי 4 מנועים.
 

2.         לאחרונה פורסם נתיב טיסה חדש העובר מערבית לגדר ההפרדה אשר יחל לפעול באמצע דצמבר

  אלו הן התפתחויות חיוביות וחשובות מאד, אך עם זאת :

א.         בשלב זה לא ברור כמה מהעומס יוסט מערבה כיוון שהנתיב החדש מוגדר לשימוש אך ורק בתנאי ראייה או למטוסים המצויידים ב  R-NAV  ,
מכשור אשר יכנס לשימוש בהדרגה במהלך השנים הקרובות
.

ב.         למרות דחיית העתירה ישנה הפעלה של הנתיב ב״מקרים חריגים״, כמו בימים אילו בהם עוברים המסלולים בנתב״ג שיפוץ המתבצע בימי שבת
(צפי להמשך טיסות בשבת עד אמצע ינואר בשלב זה).

ג.          רת"א הודיעה לבית המשפט שהיא פועלת לשינוי התמ"א, כהמשך לדיון בוועדת הפנים שהיה ביוזמת תל-אביב וגוש דן. 
מטרת השינוי היא לאפשר טיסות של מטוסים בעלי 4 מנועים והסדרת טיסות בלילה בנתיב הצפוני ובכך להוריד את חריגת הטיסות בלילה
הקיימת כרגע מעל ת"א וגוש דן כחלק מתהליך של "צדק חלוקתי ברעש".

        נדגיש כי הנתיב הצפוני הוא הנתיב המועדף תפעולית ע"י רת"א, ונפח הטיסות לארץ צפוי להתגבר ובהתאמה גם הלחץ מתל-אביב וישובי הסביבה
(שלהם לובי חזק מאוד) רק ילך ויגדל. מאחר ובנוסף יהיו שימושים חורגים כגון שיפוצי מסלולים אחרים ומבצעים צבאיים דוגמת צוק איתן,
אין ספק שהשארת הנתיב הצפוני מעלינו גם אם באופן חלקי, יביא עם הזמן לפגיעה הולכת וגוברת באיכות החיים שלנו ופגיעה משמעותית בערך נכסינו. 
לכן המלצתנו היא להמשיך ולפעול עכשיו כל עוד הנתיב חדש יחסית, מאחר שלאחר ביסוסו יהיה קשה עד בלתי אפשרי לעשות בו שינויי בעתיד.

 התוכנית המוצעת היא המשך התקדמות בצעדים מדודים :

1.         המשך עבודה מול הרשויות בשיתוף עם המועצה והיישובים הרלוונטיים.

2.         מימוש פעולות לובינג שהחלו מול חברי כנסת ומול ועדת חוץ וביטחון.

3.         הפקת סרטון וידאו לפי תוכנית ותקציב שאושרו.

4.         המשך פעולה לפרסום כתבה שתחזק את פעולות הלובינג והעבודה מול הרשויות השונות.

5.         הכנה לפעילות ברשתות חברתיות .

       עד עתה נמנענו מגביית כסף מהתושבים והפעולות מומנו מתקציב ראשוני שהקצה הועד המקומי, אך בשלב זה בכדי להמשיך את הפעולה נדרשת השלמת המגבית.
חשוב לציין כי שימוש בכספי המגבית יעשה רק לאחר הגעה למסה קריטית
ולכן נבקש לא להמתין ולתת למזכירות אישור במייל חוזר או חתום על המכתב שנשלח
לתושבים בדואר ולתת אותו למזכירות, לגבייה של עד 600 שקלים (בפריסה על-פני מספר חודשים). כמובן שכספים בהם לא יעשה שימוש יוחזרו לתושבים


חשוב לציין שבמידה ולא נוכל להגיע למסה קריטית בגביית כספי המגבית, נצטרך מחוסר תקציב להפסיק את כל הפעילות בנושא.

      לשאלות נוספות ניתן לפנות לכל אחד מחברי הועדה ולמזכירות

 

      בתודה מראש על שיתוף הפעולה,

       הועדה לעניין נתיב הטיסה.

       שי לוי, גדעון מסקטל, ירון פרישמן, אילן נווה, עופר יעקובי, תומר וולנסקי ויניב יעקובי